måndag, juni 08, 2009

World Wide Knit in Public Day 2009

Så var det då vanlig dag igen då. Valet är över. Det har varit mycket valrörelse det sista. Men som sagt, nu kommer vardagen igen. Vad jag röstade på tänker jag inte klargöra här men jag hoppas ni röstade där ute i blogglandet vad ni än röstade på. Det känns lite tomt nu när alla stickcaféer har sommaruppehåll. Hoppas att stickcafét på Fribergs kommer igång till hösten. Hörde att det inte var självklart. Gillar verkligen det här med stickcafé. På lördag är det i alla fall World Wide Knit in Public Day 2009. Jag har aldrig varit med förut så för mig är det premiär. Här i Halmstad träffas vi i Norre Katts park kl 13.00. Ska bli kul. Förra året gick jag och gifte mig på den dagen och tycker kanske ändå jag gjorde rätt val då också. *ler* Kolla om det finns något i din stad på den här länken http://stickamera.se/wwkip2009.php . Själv håller jag på att sticka ett sommarlinne. En ett gammalt mönster som min mamma köpte en gång för länge sedan. Men av någon anledning som ingen minns längre fick hon aldrig stickat det. Nu gör jag det istället och det i orginalgarn och allt. Nästan retro skulle jag tror. Tycker om enkelheten i det. Bild när det blir färdigt så klart.

Inga kommentarer: