söndag, juni 28, 2009

Ny ros idag

Idag har ros nummer två slagit ut. Tyvärr fick jag inte bilden mitt på dagen utan jag tog den när jag kom hem vid sex-tiden. Så den är inte lika vacker som den häromdagen. På en av bilderna ser ni båda rosorna tillsammans. Den första som ni såg häromdagen ser lite ledsen ut nu och har blivit rosa till färgen. Rosor är märkliga. Idag har Mannen och jag varit på stranden. Det blåste från havet idag till skillnad mot igår. Bättre för då blev det inte så stekhett. Var riktigt skönt fakstiskt. Hade tagit med virkningen men jag läste mest tidningar. Skulle läsa en debattartikel i HallandsPosten som jag hade missat och så kulturdelen i Sydsvenskan och Dagens Nyheter samt huvuddelen i DN. Tog lite tid. Blev inget virkat. Läste bl a om Virginia Woolf i Sydsvenskan. Låg där och tänkte tillbaka på när jag hade en Woolf-period för x antal år sedan. När jag kom hem så letade jag lite i bokhyllorna men jag tror en del av mina böcker har försvunnit i flytten för jag hittar dom inte. Gjorde mig lite nedstämd. Böcker av den sorten är mycket bra för omläsning. Får väl låna på biblioteket istället. Hur som helst så läste jag att V Woolf har gått och blivit modern. Man ska nu se ut som hon gjorde och det finns till och med en Woolfväska. Jaja.

3 kommentarer:

SF sa...

Dina rosor är så fina. Här har de inte riktigt slagit, men har stora knoppar I morgon bitti åker vi till landet, så då missar vi dem kanske. Jag har inte läst något av V Woolf själv, men blev nyfiken när jag såg "Timmarna" för ett tag sedan.

Samtal från min trädgård sa...

Vilka rosor! Härligt att vara på stranden, här letade vi efter en sjö, men hittade inte den, men vad sjutton snart har vi hela Kattegat att simma i!
Du har en utmärkelse att hämta på min blogg.

Kristina sa...

Vilka vackra rosor! Man får inte nog av dem i all sin variation. Det är underbart! Kul att vi visar våra olika på bloggarna.