lördag, augusti 01, 2009

Marinfestivalen i Halmstad

Sedan i torsdags har det varit den årliga marinfestivalen i Halmstad. Men då var ju inte vi hemma. Men igår kväll promenerade Mannen och jag ner till hamnen på den östra sidan. Det är där som festivalen hålls. Det är för femte året nu som festivalen hålls och det innebär alltså att jag varit med på samtliga. Jag gick av tåget här 2004 nämligen. Jag kan inte säga att jag tycker att det är samma standard på programmet i år som det varit tidigare. Men det var ruskigt mycket folk både igår kväll och ikväll. I går var det artister som Velvet och Alcazar. Ikväll är det Calaisa. Vi har inte stannat och hör på något av dom. Vi får väl se om vi går och lyssnar på slutklämmen i morgon, Halmstad Brass. Förr om åren har vi framför allt lyssnat på musik. Men hela festivalens höjdpunkt, som jag tycker alltså, är ostindiefararen Götheborg. Men med anledning av stormvindar så kommer hon inte förrän i morgon vid 10-tiden. Hon skulle kommit igår. Så då får vi gå dit, eller senare under dagen. Och så har jag sett att det visst ska vara hantverksmarknad i kajskjulet. Det kanske kan vara något. Annars har det varit en lugn dag och lite stickning har det också blivit. Jag håller på med Stickameras Pulsklubbs pulsvärmare för juli, Rani. Det är med pärlor på. Ska bli en present. Jag ska göra ett par till men det blir nog med ett annat mönster på. Dom som ska få dom brukar inte härja på nätet så det är lugnt att skriva om dom. Några andra projekt ligger också i startgroparna. Får liksom inte tiden att räcka till för alla projekt jag vill göra.

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Jag kom i håg föra sommaren, när ostindiefararen kom till Norrtälje. Vilket specktakel det var, härligt när staden liver upp!
Har nästan inget på gång på handarbetsfronten, så jag får se mig om efter något.