söndag, augusti 16, 2009

Pulsvärmarna Rani är klara

I slutet av juli gick jag med i Stickameras Pulsklubb. Har kollat där mycket länge men aldrig hittat några muddar som jag gillat. Men så fick jag se dessa Rani som var precis vad jag sökte. Jag skulle sticka ett par muddar som ska bli en present och det skulle vara med pärlor. Det hade jag redan bestämt. Och dessa var både roliga att göra och gick himla fort. Jag har ju inte stickat hela tiden utan varit på semester mm under resans gång.
Nu ska jag göra ett par muddar till med pärlor men jag skulle vilja göra med ett annat mönster. Så nu måste jag börja leta. Är det någon som känner till något fint mönster? Det är med samma garn och likadana pärlor, färg.

4 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Jättesnygga!

Unknown sa...

Fina muddar

frisky frog sa...

Vilka fina muddar!
Japp, jag är textillärare, men också trä- & metall-lärare. Jag brukar säga att jag är slöjdlärare. I läroplanen är det så det står, inte textil- eller träslöjd.
Vad stickar eleverna? Jag gör så att först får alla (8:or) göra en liten provlapp med uppläggning, rät- och slätstickning och avmaskning. Sen är det upp till var och en. Alla måste inte sticka, men alla ska hålla sig till garntekniker. Det kan vara virkning, stickning, gaffelvirkning, vävning eller makramé. De som stickar gör mest mössor, lovikavantar, pulsvärmare, väskor som tovas i tvättmaskin, halsdukar eller sjalar.
/Ha en bra helg!

Smycka sa...

De blev jättefina! Själv har jag bara gjort en mudd men inte sytt igen den. *s* Har liksom ingen inspiration just nu. *hm* Ja, ja, den kommer vällan tillbaka hoppas jag. Kram =o)