torsdag, mars 06, 2008

En härlig kväll i stickornas tecken.

Igår kväll var jag på Fribergs café på stickcafé. Ni som brukar läsa min blogg börjar väl tycka att jag snöat in totalt på det här med stickcafé men jag har bara varit på 3 i hela mitt liv. I går var det allra första gången här i Halmstad. Det ska vara 4 gånger nu undet våren och sedan får man se hur det blir till hösten. Men om man ska döma efter gårdagens uppslutning så kommer det att fortsätta. Det var fullt med stickande kvinnor överallt. Man fick ta in extra stolar så alla skulle få sittplats. Det var himla kul att se vad alla stickade. En del var riktigt avancerade och andra var mer nybörjare. Men vem bryr sig när stickglädjen står högt i tak. Och alla var i olika åldrar. Jag kommer absolut att fortsätta gå dit. Vad hade jag då med mig för sticke? Jo, barnvantarna så klart. Den första blev klar och jag hann börja på nr 2. I morgon reser jag till Göteborg igen. Då tar jag med mig vantarna och fortsätter. Har lagt ner ett extra nystan så det bara är att fortsätta på nästa par. I eftermiddag har jag varit på vinden och plockat i mina garnlådor. Jag har fått för mig att jag ska sticka några par pulsvärmare till. Hade mina rosa med flätorna på igår kväll och jag trivdes väldigt bra med dom på. Det var premiären. Jag hittade ett garnnystan i en låda som jag ska testa. Tror det kan bli bra. Så tog jag med mig ett grafitgrått garn som ska bli tummvantar till mig själv. Jag behöver vardagsvantar som jag framför allt kan ha i jobbet. Hittade en gammal beskrivning på en mössa härför leden i mina gömmor. Kom direkt på att jag hade ett garn som skulle passa och det tog jag med ner från vinden också. Så nu har jag lite projekt i garnkorgen. Jag har lovat Kära syster att hon ska få ett par lila (hennes älsklingsfärg) sockor som hon ska ha som nattsockor. Tror jag har garn till det i Göteborg. Och så är tunikan strax klar. Har ganska bra flyt just nu.

1 kommentar:

Smycka sa...

Stickcaféer är jätteroliga! Började gå på det här i Skövde och trivdes som bara den. Precis som du säger, blande åldrar, blandade arbeten men framför allt hade vi trevlig! =o)

Vi skall ha stickcafé den 11/3 och jag ser SÅ fram emot den!

Mvh
Ulrica =o)