onsdag, mars 12, 2008

Monteringen, trist.

Idag började jag på monteringen av min tunika. Sydde ihop ena axeln och plockade upp maskor runt halsen och stickade kanten. Sedan kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att kolla av min blogg. Är det beroendeframkallande mån tro? Sockorna till Kära syster måste nog repas upp. Dom blir otroligt vida och vem vill ha det. Har förstått när jag läst andras bloggar att sockor ofta, numera, ofta blir för stora. Förstår inte det. Men jag har bra koll på mönstret på skaftet så det blir inga problem med stickningen om jag tar bort 21 maskor. Ja, ni fattar att det är stora saker jag talar om. Hade hoppats kunna ha med mig sockan nästa stickcafé, nästa onsdag. Men får se hur det blir med det. Kanske får det bli en RK-tumvante igen. Ända sedan jag flyttade till Halmstad, 1 år sedan, så har jag letat efter en kurs i Binge. Men när jag väl hittade det så var den i Laholm. Hur kul var det på en skala? Men nu visar det sig att man ska ha en Bingedag på hemslöjden. Men då är det på helgen och jag vågar nog inte boka upp mig på det eftersom jag kanske måste åka till Göteborg. Undrar om jag får lärt mig Binge någon gång. En glimt från mitt kära jobb också. Det verkar som magsjukan återkommit. En liten kille blev sjuk i eftermiddag. Denna gången verkar det inte bli kräkning som gäller utan det kommer från andra hållet. Och det är absolut inte kul.

Inga kommentarer: