måndag, mars 17, 2008

Sockor, pulsvärmare och köttgryta.

Åter hemma i Halmstad sedan igår kväll. Möttes av min älskade man vid tåget och bjöds på en härligt god köttgryta när jag kom. Man blir ganska ompysslad i det här hemmet. Till och med Kattfröken kom och mötte mig i hallen. Hade med mig Kära systers socka när jag var hos henne i helgen. Hon tyckte att den blir fin men att den var alldeles för vid. Så jag repade upp den. Får börja om på den. Jag startade upp ett nytt par pulsvärmare i torsdags kväll som jag tänkt ha som tågstickning fram och tillbaka till Göteborg och kanske lite framför TVn. Men när jag stickat en bit så kände jag mig inte alls nöjd. Vet inte om det var färgen på garnet eller strukturen. Repade i varje fall upp och så får jag leta efter nytt garn. Kära syster beställde också ett par vackra pulsvärmare till sig. Lila skulle dom vara så klart, den här gången mörklila. Jaja. Jag fick monterat min tunika i fredags eftermiddag innan jag åkte. Men jag hann inte få fast fickorna. Men det gjorde inget. Varm vad den i varje fall. Kunde nog varit storlek s istället för m. Men annars kändes den skön, men som sagt lite stor. Nu ska jag sätta mig och leta efter något nytt jobb. Jag är vikarie och känner mig inte alls säker på att få fortsätta så det är väl lika bra att vara steget före rektorn.

Inga kommentarer: