tisdag, mars 04, 2008

I morgon är det stickcafé igen. Hurra!

Så har då andra dagen gått denna veckan. Innebär att hälften är passerad imorgon. Förstår inte att man är så gammal så veckorna bara försvinner. I morgon ska jag på första stickcafét på Fribergs café. Eller är det ett konditori? Inte en susning. Det kanske inte är någon skillnad numera på café och konditori. Vad var det för skillnad förr? Fick mail ifrån hemslöjdskonsulenten här i Halmstad om att det skulle starta och första är i morgon. Jag ser verkligen fram emot det. Hoppas det kommer lite folk nu. Jag känner mycket få människor i den här staden så jag skulle behöva lite vänner och det är ju aldrig fel att ha ett brinnande intresse för stickning gemensamt som grund att stå på. Har hittat ett par beskrivningar på väldigt fina pulsvärmare som jag vill göra. Behöver göra lite av andras för att kunna skapa egna. Men det är svårare att hitta bra garn än vad jag trodde. Det är alldeles för tjockt det jag fann i butiken. Var ska man köpa garn i Halmstad? Jag har förstått att många köper garn via nätet men jag vill ju känna på det och smeka det och uppleva känslan innan jag köper det. Hur gör andra stickerskor?

Inga kommentarer: