tisdag, mars 18, 2008

Stickcafé på Fribergs imorgon kväll. Jippi!!!

Nu är jag igång igen med Kära systers sockor. Ser betydligt bättre ut den här gången. Tog bort en mönsterrapport bara men å andra sidan var den på 21 maskor. Så det gjorde stor skillnad. Ikväll har jag inga åtaganden utan kan sitta hemma i lugn och ro tillsammans med mannen och Kattfröken och sticka. Vill känna att jag kommer igång med mönstret på sockskaftet tills imorgon då jag beger mig till stick caféet på Fribergs igen. Jag ser verkligen fram emot det. Annars borde jag sy fast fickorna på min tunika. Vet inte om jag skrev det men den blev i största laget. Men jag har ju alltid M eller 38. Annars tyckte jag om den. Hade den på i helgen till Göteborg. Jag ska iväg och klippa mig också imorgon. Har en frissa som det är omöjligt att få tid hos så nu var det evigheters evighet sedan sist. Och visst syns det på huvudet. Jag skäms. Ska se om inte älskade mannen kan ta en ny bild av mig sedan och sätta här på bloggen. Ska till handarbetsaffären uppe vid Norra station också imorgon. Ska se om han har öppet nu, sist var han sjuk så det var stängt. Jag behöver guldtråd till en hög servettringar som kant. Den jag hade var jag inte nöjd med. Mannen i handarbetsaffären är en virkare själv så han vet precis vad jag behöver tror jag. Har ni någon gång träffat en man som virkar i sytråd? Det har jag nu. Om ni har vägarna förbi så måste ni bara göra ett besök i hans butik. Han stickar inte men virkar och broderar och han kan knyppla också. Det är ett äventyr att gå innanför dörrarna i hans affär.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det jättemysigt med stickträffar, att få sitta tillsammans med likasinnade och prata om några av de saker man tycker är roligast.
Hoppas ni får ett jättetrevligt stickcafé ikväll.
Monika

LenaL sa...

Önskar dej en riktigt härlig helg! Och lycka till med jobbsökeriet!

Kram