söndag, juli 05, 2009

Äntligen kom regnet och ett litet muller också

Så kom då äntligen lite regn idag. Men det var inte så mycket att skryta med. Ett par skurar och lite lätt stänk. Undrar om det var allt. Jo, jag hörde ett litet lätt muller i fjärran också vid ett tillfälle. Jisses. Annars har det varit varmt och klibbigt idag också som hela veckan men mer likt ett vått omslag. Jag håller på att sticka på mitt röda sommarlinne och är nu alldeles strax vid halsringningen på framstycket. Så nu går det fortare och fortare liksom. Man blir ju taggad. Nu är det dags att fundera ut vad som ska bli nästa projekt. Det är inte helt enkelt när man har massor av projektidéer i huvudet. Tror jag ska experimentera lite för jag har lite idéer om ett par pulsvärmare. Vet inte ännu hur dom ska bli riktigt men man måste ju testa. En sjal till mig själv skulle jag också vilja ha. Vad ska jag ta först? I morgon är det min allra första semesterdag. Ska bli bara sååå härligt.

4 kommentarer:

Kristina sa...

Här har det bara kommit några droppar, men jag hoppas, vid Gud, att det kommer mera. Jag klarar inte av att vattna allt, eftersom man också måste vara restriktiv med vattnet.

Marias stickning och läsning sa...

Hej! Jag anlände till Halmstad igår för att avsluta min andra semesterrundtur hos sonen. Det har varit hett hela tiden, lite väl mycket värme även för mig. Skönt med regnskurar igår och idag. Har tillbringat dagen vid havet, underbara vågor.
Tack för utmärkelsen! Jättekul!!! Undrar om du är kvar hemma så här i semesterstarten?
Kram
Maria
070-6474818

Carina sa...

Maria!
Jag har skrivit ett mail till dig för jag hittade inte ditt nummer.
Kram

LenaL sa...

Men visst är det ett kärt besvär att fundera på kommande projekt :-)!

Ska bli väldigt intressant att se vad det är för idé du har i huvudet, ser verkligen fram emot att se det färdiga resultatet.

Ha det så underbart jätteskönt på semestern!

Kram