fredag, juli 03, 2009

Sista arbetsdagen före semestern och badpremiären

Idag har jag då jobbat sista dagen före semestern. Det var inte alls lika jobbigt att kliva ur sängen kl 04.45 som det brukar vara. Konstigt. När jag vaknade så var det mulet och det såg ju lovande ut. Regn och egentligen ett riktigt åskväder skulle vi behöva här i södra Halland. Men när jag kom ut ifrån badrummet så var det alldeles tjockt med dimma istället. Varmt och fuktigt var det när jag gick mot stan. Sedan kom då solen och dimman var borta och kvar var bara värmen. Barnen är mest i skuggan i dessa dagar. Tur att vi har en ganska lummig gård så det finns valmöjligheter. En liten tjej fyllde 5 år idag, Axelina, så hon bjöd på glass efter lunchen. Jag älskar glass. När barnen gick och la sig för att vila och några av de större gick för att höra en saga så röjde jag upp och sedan ringde jag Mannen så han kunde komma och hämta mig. Sedan åkte vi till stranden. Jag har faktiskt premiärbadat men det kändes som ganska meningslöst. Det var nämligen väldigt varmt i vattnet. Så kan det också vara. Ikväll har vi grillat och ätit riktigt mör och välmarinerad fläskkarré och en god sallad till. Jag ska strax göra i ordning jordgubbarna. Kan semestern börja bättre än så här?

Inga kommentarer: