torsdag, juli 23, 2009

Huset fullt och kanelbullarna doftar

Nu i några dagar är det full rulle här hemma. Till och med Kattfröken blir trött och får sova middag i sin korg. Hon sussar precis nu. Vuxna barn med sambo är hemma och det blir mycket folk direkt. Vi har ju inte så stort längre. Det är bl a mellandottern i familjen som kom hem med en hel hög med plantor och så satte hon igång och röja. Blir jag glad eller blir jag glad? Allt ogräs försvann enkelt och plantorna, de nya, åkte ner i jorden. En ros blev flyttad som vi pratat om länge och nu är det så fint så fint. Ska bli en bild bara det blir lite bättre fotoväder. Just idag är även yngsta dottern hemma och då sattes det igång och bakas kanelbullar. Det doftar så gott sååå. Mitt hallonröda sommarlinne är klart nu. Den kunde kanske varit lite smalare i formen men den ska ju inte vara något korvskinn heller. Bild kommer snart. Har en massa projekt i huvudet men var ska jag börja?

4 kommentarer:

SF sa...

Jag blev sugen på kanekbullar bara av att läsa ditt inlägg.
Vad gulligt du skrev om min farmor det skall jag berätta för henne, hon kommer att bli jätteglad.

Lena sa...

Det låter intensivt men jättetrevligt! Hoppas ni får lite skapligt väder fortsättningsvis, så det kan bli mer trädgårdsaktiviteter, både nytta och nöje.

Ha det så jättegott!

Kram

Tina sa...

Det lät inte dumt med kanelbullar=D
Roligt när alla är hemma och en del blir gjort eller hur för så har videt oxå. Väskan med bild på finns i inlägg från den 13maj. Ha nu e fortsatt trevlig semester och hoppas att solen skiner på dej och din familj.
Tina

Samtal från min trädgård sa...

Härligt att få träffa familjen, och lite bullar säger man inte nej till.