måndag, juli 13, 2009

Jordgubbar och symaskiner

Idag har jag varit riktigt duktig. Visserligen sov jag länge, vad ska man ha semester till annars, men jag hann med ett par saker som jag skulle gjort för länge sedan. Först så lämnade jag in min symaskin för att kolla om den går att göra vid eller om jag måste investera i en ny. Frågan är i så fall vilken variant jag ska köpa. En Husqvarna ska det vara, det är helt klart men det finns ju flera modeller. Vilken är bäst? Det andra var att jag gick till optikern för att boka tid, fick i morgon eftermiddag. Nu ska jag skaffa mig glasögon. Hoppas jag kommer att komma ihåg att använda dom bara. Och då menar jag varje dag, hela tiden. Jag får väl träna på det. Köpte mig ett par solglasögon här i sommar men dom har jag helt glömt att sätta på mig. Har i några år sett lite dåligt på långt håll. Inga problem till vardags men jag kan t ex inte läsa texter på längre avstånd. Jag har glasögon till det men tror någon jag kommer ihåg att ta dom på mig någon gång? Nu behöver jag extraögon när jag ska sticka så nu är det dags för ett par riktiga. Jordgubbarna har slunkit ner här också på kvällskvisten. Tror att vi hade en jordgubbsfri dag förra veckan men är inte helt säker. Det börjar snart växa ur öronen känns det som. Men dom är väl snart över för den här sommaren. I morgon blir det då optikern och så ska det tvättas. Kan ingen komma och göra sådant när man har semester? Tycker det borde ingå. Jag ska tänka på vilka som ska få den där lilla söta utmärkelsen som jag tog hos Signe. Har bara inte tänkt färdigt ännu.

Inga kommentarer: