tisdag, oktober 22, 2013

Lite stickat

Jag tänkte att jag skulle försöka visa lite av det jag stickat sedan jag slutade skriva här på bloggen fram till jag började igen.
Först så köpte jag Raggsockgarn på Netto. Kära Syster önskade sig ett par raggsockor. Garnet var så skönt att jobba med så det blev lite till. En god vän önskade sig ett par tumvantar. Tyvärr har han aldrig fått vantarna. 

Familjen har under året fått en liten gosse också. Så nu är det tre barnbarn, två flickor och så nu lillebror. Han var ju tvungen att få något från bonusmormor så det blev en hjärtevärmare och eftersom det blev garn över så fick han en mössa också. Bästa modellen, en hjälmmössa. 
I mars var jag på SiV som i år var på Gottskär. Jag gick en work-shop för att få kläm på hur man stickar en moebius. Först tyckte jag det död pest och pina ett gott tag. När jag trodde att jag stickat första varvet men det var bara ett halvt varv så släppte allt och det var bara kul. Det var ett verkligt roligt projekt. Jag har dock tyvärr inte fått gjort om det ännu. 
Det har startats en ny stickutställning som just nu vandrar runt i Halland. Temat var Bjärbomönster som är ett Bingemönster. Här ser ni mitt bidrag. 
Nog för idag.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Så här kan jag inte göra eftersom allt jag gjort är borta redan. Jag har försökt mig på att starta en moebius men jag gav upp innan första varvet var gjort, dumt kan jag tycka när jag ser din. Den där hjärtevärmaren var väldigt söt,