Visar inlägg med etikett garn. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett garn. Visa alla inlägg

söndag, september 28, 2008

Höstens första stickcafé och frossande i stickcaéer

Så är snart denna månaden slut. Har just haft en deprimerande stund med räkningar. Samma visa varenda månad. Jag har visserligen inte några enorma räkningar med det är liksom ändå deprimerande.
Sitter just nu vid vårt stora matbord i vår ”matsal” och tittar ut på gården. Det är jättevackert nu tycker jag med träden i gröna, bruna, gula och röda färger. Och inte är det kallt heller. Solen har försvunnit men man får vara nöjd ändå. Det har ju varit härligt denna veckan med mycket sol och värme. Min gula slipoverstickning går vidare. Det är inte så jättemycket kvar på den. Skönt att slippa sticka ärmar också. Tog en bild på den när jag hade påbörjat framtycket. Tycker faktiskt att mönstret blir riktigt fint. Nu börjar hjärnan arbeta på nästa projekt. Garn har jag ju så det räcker och blir över men vad ska jag göra med det. Satt och tittade i min vackra bok Victorian Lace today förut och jag blir alldeles sjuk. Måste bara försöka översätta något mönster först. En tröskel som måste övervinnas. Har ju också fint sockgarn som jag köpte på 2Knit som jag ska ha något fint mönster till. I onsdags var jag på säsongens första stickcafé. Jo, jag valde caféet den här gången, får avstå nästa om 3 veckor. På tisdag ska jag till Hemslöjdens stickcafé. Och på lördag så har Sandstickorna café här i Halmstad. Jag njuter i fulla drag. I morgon kommer Kära syster hit och hälsar på oss. Det ska bli riktigt roligt även om jag jobbar på dagarna och hon då får klara sig på egen hand. Länge sedan hon var här nu. Hon har aldrig varit på stickcafé så nu tänker jag släpa runt henne och hoppas att hon får smak på det och fortsätter gå i Göteborg sedan. Nya garnbutiken ska också få ett besök. Jag får väl se vad hon vill göra.

torsdag, juli 03, 2008

Sol och bad.

Sol och bad är väl det som mest betecknar denna dagen. Jag jobbade tidigt idag så mannen och jag har varit en tur på stranden i eftermiddag. Men för mig som inte är någon vidare sommarmänniska var det förfärligt hett. Men det var ganska kallt i vattnet så jag gick bara till knäna. Skönt att bli avsvalkad. Skulle nog tro att det kan bli lite strandliv i morgon också. Visserligen skulle det visst bli lite molnigt och så men ändå. Maken är ju en sommardyrkare av stora mått. Kära syster har beställt ett par sockar i samma lila garn som de förra. Hon skickade med mig garn ifrån Göteborg i söndags. Hon vill ha exakt likadana som mina. Själv funderar jag på att sticka mig ett par nya sockar som i så fall ska bli gula. Jag tycker om färger. Har ramlat ner i en svacka igen vad beträffar den blå jumpern. Behöver ta tag i den igen. Jag har blivit förfrågad om jag vill vara med på en blogg som handlar om deckare. Det låter ju väldigt spännande. Jag läser inte direkt deckare, har försökt massor av gånger och en del har blivit lästa men många gånger har jag gett upp. Däremot så tittar jag gärna på deckare i TV och på film. Favoriten är engelska för jag tycker mer om när det finns lite tanke och hjärna bakom och inte bara pang och skjutande. Med andra ord är jag ingen älskare av amerikanska filmer. En del är ok och faktiskt bra men om man ska räkna dom som grupp så faller dom. Danska deckare har jag också fått upp ögonen för på senare tid. Ja, det ska bli spännande att blogga om deckare.