skip to main |
skip to sidebar
Idag har solen kommit och gått men det har varit varmt. Mannen och jag tog en långpromenad som avslutades med en härlig glass på Stora torg. Är barnsligt förtjust i glass.
Har annars inte gjort många knop. Börjat att sticka sockar till Kära syster. Gjort resårkanten. Bra att ha ett litet behändigt projekt på gång. När jag skulle åka till Göteborg sist så hade jag inte det utan det fick i all hast plockas ihop till ett par Röda Kors-vantar. Glömde stickmarkörerna jag använder när jag stickar tumkilen och avmaskningsnålen som jag sätter tummaskorna på. Så det haltade ordentligt och var inte så roligt som det brukar vara. Hade varit bra med ett litet projekt som jag bara hade kunna slänga ner i stickväskan. Annars stickar jag vidare på armen till den blå jumpern.
Blev så inspirerad när jag läste deckarbloggen som jag numera är med i att jag lånade ljudboken ”Damernas detektivbyrå” av Alexander McCall Smith på biblioteket i förrgår. Har lyssnat klart på ett par kapitel. Det är en lite märklig deckare måste jag säga. Får väl se vad jag tycker när jag lyssnat klart.
Har ett tag nu trängtat efter att köpa boken ”Victorian lace today”. Har kollat på nätet men jag hade velat bläddra i den innan jag köper den. Har ränt runt på biblioteket där dom inte hade den och besökt de båda bokhandlarna i stan som inte heller hade den. Nu har jag köpt den på Bokus där det var rea. Får väl se om jag köpt grisen i säcken eller om den är precis så bra som jag hoppas.
I morgon börjar semestern. HURRA!!!
Sol och bad är väl det som mest betecknar denna dagen. Jag jobbade tidigt idag så mannen och jag har varit en tur på stranden i eftermiddag. Men för mig som inte är någon vidare sommarmänniska var det förfärligt hett. Men det var ganska kallt i vattnet så jag gick bara till knäna. Skönt att bli avsvalkad. Skulle nog tro att det kan bli lite strandliv i morgon också. Visserligen skulle det visst bli lite molnigt och så men ändå. Maken är ju en sommardyrkare av stora mått.
Kära syster har beställt ett par sockar i samma lila garn som de förra. Hon skickade med mig garn ifrån Göteborg i söndags. Hon vill ha exakt likadana som mina. Själv funderar jag på att sticka mig ett par nya sockar som i så fall ska bli gula. Jag tycker om färger. Har ramlat ner i en svacka igen vad beträffar den blå jumpern. Behöver ta tag i den igen.
Jag har blivit förfrågad om jag vill vara med på en blogg som handlar om deckare. Det låter ju väldigt spännande. Jag läser inte direkt deckare, har försökt massor av gånger och en del har blivit lästa men många gånger har jag gett upp. Däremot så tittar jag gärna på deckare i TV och på film. Favoriten är engelska för jag tycker mer om när det finns lite tanke och hjärna bakom och inte bara pang och skjutande. Med andra ord är jag ingen älskare av amerikanska filmer. En del är ok och faktiskt bra men om man ska räkna dom som grupp så faller dom. Danska deckare har jag också fått upp ögonen för på senare tid. Ja, det ska bli spännande att blogga om deckare.