måndag, augusti 11, 2008

En tung dag, första arbetsdagen efter semestern.

Idag har jag börjat jobba igen. Visserligen har jag bara haft två veckor i sista perioden av semestern men det känns nog mer som jag haft en riktig, hel semester. Alltså bröt jag ju mitt i och jobbade en vecka men det känns inte längre. Synd bara att just den veckan var det pangväder. Och nu det sista har det varit lite höstkänsla. Hur som helst så var det segt idag. Bara att komma ur sängen var tungt. Kunde inte somna igår kväll, läs natt, och har inte sovit så jättegott heller. Och jag som sover som en stock alltid. Men av erfarenhet vet jag att om ett par dagar så är det som man aldrig har haft någon semester alls. Är snart klar med min sommarstickning och känner mig riktigt nöjd med den. Gul som en sommarsol. Det är ett par sockor som jag har satt på mönstret själv. Alltså finns det inga sådana sockor som ni kan se på. Har nog tänkt vänta lite med att lägga ut dom här på nätet. Nu är det dags att börja fundera på vad som ska komma näst i tur. Jag har ju en del att välja på. Inte så mycket OS för min del. För det första är det aldrig lika kul att se sammandrag eller när det inte är direktsändning. Jag vara sig vill eller kan sitta uppe på nätterna. Är glad att jag inte anmälde mig till OS-stickningen. Ikväll ska jag se första avsnittet av en Brittisk politisk thriller. Måste ju kolla om det är något att satsa på. Sju avsnitt är det.

Inga kommentarer: