torsdag, augusti 14, 2008

Min sommarstickning är klar.

I eftermiddag fäste jag trådarna på mina solgula sockor. Och mannen tog några fina bilder på dom och jag har redan skickat in mitt tävlingsbidrag till Stickamera. Nu är det bara att hålla alla tummarna. Jag har ikväll varit på vinden och plockat ihop lite garn. Det ena ska bli en överraskning till en viss person som läser denna blogg så det kan jag inte berätta om. Det andra är ett gult av mohairtyp. Ska användas till en slipover som egentligen skulle stickas i Angorina Lyx. Är det någon som fortfarande kommer ihåg det garnet? Föresten det kanske fortfarande finns i handeln. Har en del andra projekt i huvudet och garnkorgen också. Men det blir nog det här först. Stickcaféet ska börja i september och då behöver jag också en stickning som passar ändamålet. Kanske blir det ytterligare ett par sockor. Har lite idéer i huvudet. Till helgen ska mannen och jag åka ner till Malmö. Äldsta dottern har fyllt år i veckan. Men eftersom det ska vara festival där nere samtidigt så blir det hela helgen.

1 kommentar:

Tina sa...

Visst, kommer jag ihåg garnet. Det har jag stickat en del i. Om det finns kvar har jag ingen aning om.
Ha en trevlig helg i Malmö. Vi har sonen i Malmö och hade oxå tänkt oss dit i helgen vi får väl se.
Ha de gott
kram/Tins