lördag, augusti 23, 2008

Regnig dag med OS

Idag har det regnat mer eller mindre hela dagen. När vi hade ätit frukost så skulle mannen se lite OS tyckte han. Bara lite. Vi blev sittande där hela eftermiddagen. Vi såg till och med boxning. Ibland överträffar man sig själv. Efter det tog vi en promenad i regnet. Jo, jag snurrade runt här ett tag och tog bilder. Jag har ju fått en kamera av min man och jag som aldrig varit någon fotograf precis har fullt upp med att lära mig vad jag kan åstadkomma. Jag började med veckans rosbukett. Det blev några stycken innan jag var nöjd. Sedan fick jag se att det bara var en klocka kvar på vår Prärieklocka. Så jag tog en bild på också och det tog en stund innan jag blev nöjd. Jag hade Prärieklockor i min brudbukett så det är lite speciellt med den. Dessutom hade min mamma ofta en sådan i fönstret. Den är en mycket vacker blomma och i min färg.

När jag höll på att röja omkring så fick jag syn på Kattfröken. Hon tyckte visst också att det var trist väder och att dagen mest lämpade sig för slöhet. Var ju tvungen att fånga henne på bild.

Såg lite OS här ikväll igen. Och nu har man äntligen sett till att göra lite åt brottarträsket. Glädjer mig men tyvärr kostade det Sverige en medalj. Men jag tycker ändå att vår duktige brottare avgick med hedern i behåll. Vi har ju också haft en mycket duktig pingisspelare. Visst hade det varit läckert med en guldmedalj men jag tycker ändå att han var ruskigt duktig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Villken vacker blomma!Har aldrig hört talas om Prärieklocka tidigare.