onsdag, augusti 13, 2008

Nytt läsår och nya barn.

Idag har det varit sol, regn, varmt och lite mer kyligt. Precis som vilken väderprognos som helst i dessa dagar. En helgardering alltså. Första halva veckan är avklarad för det här läsåret. Jo mitt jobb löper i läsårsvis. Även om inte alla ser det så när det gäller förskolan. Just nu är det bråda tider. Våra stora barn, 3 år, ska skickas vidare till nästa avdelning eller andra förskolor för att dom flyttat ifrån vårt närområde. Samtidigt så är det inskolning som gäller för nya barn. Och dom är ju då inte så stora. Jag bara hoppas att alla kan gå, är inte säker på det ännu. Lite trist nu när man lyckas med att så många barn är blöjfria så kommer det en ny hög med blöjbarn. Det känns som man går omkring i tjockt gummi och inte kommer någonstans. Sedan är det, det här med relationer. Ja, när man lyckats bygga upp en bra och djup relation så bryts den. Jag har jobbat på den här förskolan sedan 15 april 2007 och alla mina ansvarsbarn är utbytta och en del flera gånger. Dessutom är flera andra barn utbytta. Uppe på det så har en arbetskamrat gått i pension och en avlidit. Det är jobbigt tycker jag att hela tiden satsa till 100% i nya relationer. Jag börjar mer och mer förstå som slutar att skapa relationer till andra människor. Man orkar inte hur mycket som helst. Undrar hur andra som jobbar i förskola upplever det.

1 kommentar:

Inger sa...

Visst kan det vara jobbigt med nya relationer,men samtidigt är det härligt att få vara med om att lära känna nya små liv.Sen kan det ju inte förnekas att det ibland är skönt när vägar skiljs åt.Har själv arbetat inom förskolan sen 70-talet och nästan hela tiden med de yngsta.