tisdag, augusti 26, 2008

Framgångsrika bloggar, stickningar och en ny vinterkjol

Vissa dagar känns det som att det inte händer någonting. Jag vaknar, duschar, gör frukost, väcker mannen, äter frukost, tar bussen till jobbet, jobbar hela dagen, åker hem, stickar eller något en stund för att gå ner i varv, äter mannens goda mat, kanske tittar på TV någonting och stickar mera och därefter sängen. Nästa dag ungefär likadan. Finns det fler där ute som har det som jag ibland? Men när man tittar på de där riktigt framgångsrika bloggarna, ni vet Blondinbella och Rosings, så skriver ju dom just om de sakerna som jag sorterar bort. Och dom bloggarna läses av hur många som helst. Så egentligen undrar jag om det inte är helt fel saker som jag skriver om. Men vad vill ni där ute läsa om? Överraskningsstickningen är klar nu. Ska bara ges bort och i samband med det har jag tänkt ta en fin bild på den som ska sättas in på min blogg. Jag har tagit en liten kort time-out vad gäller stickning. Säkert minst 2 kvällar blir det. Jag ska brodera klar en märkduk som jag broderade för ganska många år sedan men som aldrig blev riktigt klar då. Men nu har jag ju gift mig så mannens initialer och vår bröllopsdatum ska sättas dit och så ska den upp på väggen. När det är klart så ska jag börja på en gul slipover. Det är ett gammalt mönster jag har men med ett vackert spetsmönster på. Har alltid tyckt den var så fin men det har aldrig blivit av att jag börjat på den. Nu ska det bli. I går var jag och köpte mig ett mönster till en kjol. Jag ska sy mig en ny vinterkjol. Den jag hade slängde jag när förra vintern var slut, den var totalt utsliten. Nu ska jag bara ha ett fint tyg också, helst ylle. Rutigt är snyggt till just en yllekjol tycker jag. Den gamla var rutig den också.

2 kommentarer:

LenaL sa...

Ja, för att inte hända något tycker jag det verkar som om du har en hel del järn i elden :-)!

Ha det så jättegott!

Marias stickning och läsning sa...

Din blogg är jättetrevlig att läsa. Har inte varit in på bloggkändisarnas sidor, tycker inte de verkar ett dugg intressanta. Håller mig till stick- och läsbloggar i stort sett. Men jag är dålig på att kommentera, fastnar i läsandet och tiden går alltid så fort vid datorn.