fredag, augusti 08, 2008

Jag har fått en utmaning från Maria

Jag har fått en utmaning från Maria Reglerna är tydligen följande: - Svara på alla frågor. - Välj ut 4 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar. - Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen. Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag? 1. Sticka klart den första gula sockan som ska vara med i Stickameras sommartävling. Och påbörja nästa. 2. Gå på bio och titta på Sex and the City. 3. Titta på OS-invigningen. 4. Äta middag. Vad ska vi ha? 5. Gosa med min man, dagens ranson. Vad gjorde du för 10 år sedan? 1998? Då hände mycket. Jag fick mitt första riktiga jobb sedan 1995. Började som resesäljare på Stena Line i Göteborg där jag ju bodde då. Jag var på mitt livs första partikongress och genomförde även mitt livs första valkampanj. Därefter blev jag invald i kommunfullmäktige i Göteborg. Ställen du bott på? Jag är född i Göteborg eller närmare bestämt Hisingen om det ska vara så noga. Nästa Vidkärr, fortfarande i Göteborg. När skolan började flyttade vi till Partille. När skolande slutade flyttade vi till Angered i Göteborg. 1 mars 2007 flyttade jag till Halmstad. Kärleken ni vet. Fem saker du skulle göra om du var biljonär?Kan liksom inte föreställa mig hur mycket pengar en biljon är. 1. Ge bort en ”del” till SOS Barnbyar. 2. Ge mig själv tid att lära mig och utveckla mig i olika hantverk. Stickning, knyppling, porslinsmålning t ex. 3. Kryssa jorden runt tillsammans med min älskade man och göra strandhugg när andan faller på och nyfikenheten väcks. 4. Starta eget företag. Troligen med stickanknytning. 5. Skaffa ett större boende så mannen och jag kan få var sitt arbetsrum. Där ska också finnas en butler. Det har jag alltid drömt om. Utmaningen skickar jag vidare till Annika, Lena, Teresa och Monica.

1 kommentar:

Marias stickning och läsning sa...

Trevligt att läsa dina svar. Upplever det som att personerna bakom bloggarna sakta håller på att växa fram. Detta är ett nytt spännande sätt att komma i kontakt med nya människor. Börjar tycka att det skulle vara trevligt att nån gång mötas irl också.
Kram
Maria